ZARZĄDZENIE NR 44/11//2021

DYREKTORA ZSiP02 z dnia 1 grudnia 2021r.
O ZMIANIE TRYBU NAUCZANIA NA TRYB HYBRYDOWY
w Zespole Szkół i Placówek nr 2 w Katowicach

Dyrektor ZSiP02 na podstawie:
•Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
•Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197),
• Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w
sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
(Dz. U. z 2020 r. poz. 1166 z późn.zm.)
• Rozporządzenia MEiN z 9 listopada 2021r. zmieniające rozporządzenie w sprawie
czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z
zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (D.U. poz. 2047)
• •Statutu Zespołu Szkół i Placówek nr 2, Statutu Szkoły Podstawowej nr 20, Statutu
Młodzieżowego Domu Kultury
• oraz zebranych informacji o stopniu zagrożenia COVID-19 występującym w najbliższym
środowisku zarządza co następuje:
§ 1
1. W okresie od dnia 29.11.2021r. do dnia 10.12.2021r. w Zespole Szkół i Placówek nr 2
w Katowicach wprowadza się tryb nauczania zdalnego we wszystkich klasach I-VIII.
w zakresie: wszystkich zajęć.
2. Zajęcia zdalne są realizowane zgodnie z zasadami obowiązującymi odpowiednio dla
formy nauki (tryb zdalny: Dok. nr 2).
§2
1. Od dnia 01.12.2021r. do dnia 10.12.2021r. zajęcia Młodzieżowego Domu Kultury w
obiekcie przy ul. Zarębskiego 2, w Zespołu Szkół i Placówek nr 2 w Katowicach odbywać
się będą w formie zdalnej.
2. Każdy z wychowanków MDK przejdzie na formę zdalnego nauczania, jaka została
wypracowana wcześniej z nauczycielem przy uwzględnieniu jego możliwości wyposażenia
w sprzęt komputerowy i dostęp do Internetu (strona Facebook, WhatsApp, Messenger,
Teams).
3. System nauczania zdalnego uwzględnia chętnych wychowanków MDK.
4. Nauczyciele wszystkich zajęć przedstawiają (przypomną) swoim wychowankom zasady
współpracy.
5. Nauczyciele powiadamiają rodziców o zasadach współpracy zdalnej w czasie zagrożenia
pandemią. Szczegółowe zasady współpracy z rodzicami określa „Strategia funkcjonowania
szkoły w strefie czerwonej”.
6. Nauczyciele są zobowiązani do realizacji zadań w ramach swoich przydziałów.
7. Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do poinformowania, do dnia 02.12.2021r.
wicedyrektora ds. MDK, w jaki sposób będą pracować z wychowankami, rekomenduję
pracę na Teams.
8. Każdy z nauczycieli proszony jest o dołączenie dyrektora i wicedyrektora do grupy,
w której pracujecie.
9. Osoby, które nie dopełnią tego zadania będą traktowane jako pracownicy pozostający
w gotowości do pracy.
10. Nauczyciele MDK są zobowiązani do przekazywania w piątek 10.12.2021r. raportu z
pracy zdalnej za pomocą poczty elektronicznej, zaś po przywróceniu pracy stacjonarnej
zobowiązani są do pisemnego uzupełnienia dzienników zajęć.
§ 3
1. O wdrożeniu zdalnego trybu nauki dyrektor placówki pisemnie informuje organ nadzoru
pedagogicznego, organ prowadzący, radę pedagogiczną oraz służby sanitarne.
2. Dyrektor placówki publikuje zarządzenie dotyczące wdrożenia hybrydowego trybu nauki
na stronie internetowej placówki.
3. Informacja jest również przesyłana do rodziców, informacja zostaje przekazana drogą
mailową lub telefonicznie, bądź za pomocą dziennika elektronicznego.
1. Wychowawcy klas, nauczyciele MDK prowadzący zajęcia bezzwłocznie po wydaniu
przez dyrektora placówki zarządzenia w sprawie wdrożenia zdalnego trybu pracy
przekazują tę informację rodzicom drogą e-mailową lub drogą telefoniczną, bądź za
pomocą dziennika elektronicznego.
§ 4
Warunki organizacji nauczania zdalnego
Zmiana trybu nauki na zdalny wymaga nowej organizacji pracy placówki i zbudowania
spójnego systemu komunikacji pomiędzy wszystkimi organami placówki oraz pomiędzy
placówką a uczniami/wychowankami i rodzicami. Z tego powodu na czas bezpośredniego
zagrożenia COVID-19 wprowadza się obowiązujące wszystkich pracowników
pedagogicznych szczegółowe rozwiązania, które zapewnią sprawne funkcjonowanie
placówki.
1. Od dnia 01.12.2021r. do dnia 10.12.2021r. zobowiązuję wszystkich nauczycieli
prowadzących zajęcia w klasach I – VIII do prowadzenia pracy w trybie zdalnym.
2. Nauczycieli prowadzących zajęcia w MDK w obiekcie przy ulicy Zarębskiego 2
zobowiązuję do prowadzenia zajęć w formie zdalnej.
3. Nauczycieli prowadzących zajęcia w MDK w obiekcie przy ulicy Tysiąclecia 5
zobowiązuję do prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej z zachowaniem szczególnych
środków bezpieczeństwa.
4. Ustalam następujące formy kontaktu z dyrektorem placówki:
1) kontakt za pomocą e-dziennik,
2) kontakt e-mail na adres: sp20@o2.pl
3) kontakt telefoniczny: tel. 32 2547699 tel. kom. 573066733, 606932787
4) kontakt za pomocą komunikatora: Messenger, WhatsApp, Teams
5. Zobowiązuję nauczycieli uczących w SP20 i pozostałych zajęcia w MDK w obiekcie
przy ulicy Zarębskiego 2 do pracy zdalnej.
6. Zobowiązuje wszystkich nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych, zgodnie z
przydzielonym wymiarem godzin, z zastosowaniem narzędzi informatycznych,
wcześniej zgłoszonych i zaakceptowanych przez dyrektora placówki.
7. Zdalne nauczanie ma mieć przede wszystkim charakter synchroniczny (zajęcia online
w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi umożliwiających połączenie się z
uczniami/wychowankami) z zastosowaniem następujących platform i aplikacji
edukacyjnych:
• www.epodreczniki.pl
• www.office365.com
• www.gov.pl/zdalnelekcje
8. Ustalam zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami, które stanowią załącznik
nr 1 do zarządzenia i zobowiązuję wszystkich nauczycieli do zapoznania się z tymi
zasadami i stosowania ich w kontaktach z rodzicami.
§ 5
Obowiązki wychowawców w zakresie wprowadzenia zdalnego trybu nauczania(dotyczy
szkoły)
W celu stworzenia sprawnie działającego systemu przepływu informacji pomiędzy
uczniem/rodzicem i szkołą w sytuacji wdrożenia zdalnego nauczania określa się
zadania wychowawcy klasy w tym zakresie. Są one niezbędne dla utrzymania
prawidłowego funkcjonowania placówki w sytuacji zagrożenia COVID-19.
1. Wychowawca klasy pełni rolę koordynatora nauczania zdalnego w stosunku do
powierzonych jego opiece uczniów.
2. Wychowawca ma obowiązek:
1) niezwłocznego poinformowania rodziców i uczniów swojej klasy o zmianie trybu
nauczania, zgodnie z zasadami komunikowania się określonymi w załączniku nr 1,
2) ustalenia, czy każdy z jego uczniów posiada w domu dostęp do sprzętu komputerowego
i do Internetu. W przypadku braku takiego dostępu wychowawca niezwłocznie
zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły w celu rozwiązania problemu lub
ewentualnego ustalenia alternatywnych form kształcenia,
3) monitoruje proces rozwiązania problemu do czasu jego pełnego ustąpienia, o czym
informuje dyrektora szkoły.
4) wskazania sposobu kontaktu (np. Teams, e-dziennik, e-mail, komunikatory społeczne,
telefon) ze swoimi wychowankami,
5) reagowania na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym, które
zgłaszają jego uczniowie lub rodzice,
6) wskazania warunków, w jakich uczniowie i rodzice mogą korzystać ze zdalnych
konsultacji z wychowawcą klasy.
§ 6
Obowiązki pedagoga w czasie prowadzenia nauczania zdalnego
1. Pedagog szkolny jest dostępny dla uczniów/wychowanków i rodziców zgodnie z
wcześniej ustalonym harmonogramem.
2. Harmonogram pracy pedagoga jest dostępny w widoczny miejscu, na stronie
internetowej placówki oraz zostaje udostępniony uczniom i rodzicom drogą
elektroniczną przez dyrektora placówki.
3. Szczegółowe obowiązki pedagoga szkoły określa załącznik nr 3 niniejszego
zarządzenia.
§ 7
Obowiązki nauczycieli MDK w zakresie wprowadzenia zdalnego trybu nauczania
W celu stworzenia sprawnie działającego systemu przepływu informacji pomiędzy
uczniem/rodzicem i szkołą w sytuacji wdrożenia zdalnego nauczania określa się
zadania wychowawcy klasy w tym zakresie. Są one niezbędne dla utrzymania
prawidłowego funkcjonowania placówki w sytuacji zagrożenia COVID-19.
1. Nauczyciel prowadzący zajęcia w MDK ma obowiązek:
1) niezwłocznego poinformowania rodziców i wychowanków swojej grupy o zmianie
trybu nauczania, zgodnie z zasadami komunikowania się określonymi w załączniku nr
1,
2) ustalenia, czy każdy z jego wychowanków posiada w domu dostęp do sprzętu
komputerowego i do Internetu. W przypadku braku takiego dostępu rozwiązuje
problem ewentualnie ustalając alternatywne formy kształcenia,
3) monitoruje proces rozwiązania problemu do czasu jego pełnego ustąpienia, o czym
informuje dyrektora placówki.
4) wskazania sposobu kontaktu (np. Teems, e-dziennik, e-mail, komunikatory społeczne,
telefon) ze swoimi wychowankami,
5) reagowania na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym, które
zgłaszają jego wychowankowie lub rodzice,
2. Nauczyciele wszystkich zajęć przedstawiają (przypomną) swoim wychowankom
zasady współpracy.
3. Nauczyciele powiadamiają rodziców o zasadach współpracy zdalnej w czasie
zagrożenia pandemią. Szczegółowe zasady współpracy z rodzicami określa „Strategia
funkcjonowania szkoły”
4. Nauczyciele MDK są zobowiązani do przekazywania w piątek 10.12.2021r. raportu z
pracy zdalnej za pomocą poczty elektronicznej, zaś po przywróceniu pracy stacjonarnej
zobowiązani są do pisemnego uzupełnienia dzienników zajęć.
§ 8
Zasady współpracy dyrektora z pracownikami administracji i obsługi
W chwili wystąpienia bezpośredniego zagrożenia COVID-19 współpraca dyrektora z
pracownikami administracji ma zasadnicze znaczenie dla zachowania ciągłości
funkcjonowania placówki. W związku z tym, w momencie wdrożenia zdalnego trybu
pracy, wprowadza się szczegółowe rozwiązania w tym zakresie.
1. Pracownicy administracyjni i obsługi pełnią swoje obowiązki służbowe stacjonarnie
bezwzględnym zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
2. Pracownicy obsługi są zobowiązani do dokonywania dezynfekcji pomieszczeń zgodnie
z obowiązującą procedurą.
3. Pracownicy obsługi obiektu przy ulicy Zarębskiego 2 są zobowiązani do dokonania
dezynfekcji wszystkich pomieszczeń, wyposażenia i sprzętów, z którego korzystają
uczniowie i wychowankowie w terminie od 2 grudnia do 10 grudnia 2021r.
§ 9
Zasady współpracy placówki z sanepidem
Jednym z filarów bezpieczeństwa placówki w dobie pandemii COVID-19 jest jej
współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną. W celu stworzenia
sprawnie działającego systemu przepływu informacji, pozwalającego na bieżącą
kontrolę sytuacji epidemicznej, określa się szczegółowe zasady współpracy placówki i
sanepidu.
1. Dyrektor placówki na bieżąco śledzi komunikaty na temat COVID-19 nadawane przez
Główny Inspektorat Sanitarny oraz Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną i
stosuje się do jego zaleceń.
2. Dyrektor placówki pisemnie ustala zasady przepływu informacji pomiędzy placówką i
sanepidem.
3. Wydział Edukacji i Sportu wskaże konkretnego pracownika sanepidu wyznaczonego do
bezpośredniego kontaktu z placówką w sprawie monitorowania sytuacji epidemicznej
oraz opiniowania stanu zagrożenia COVID-19 na danym terenie.
4. Dyrektor placówki pozostaje w stałym kontakcie z przedstawicielem sanepidu w celu
bieżącego monitorowania sytuacji związanej z szerzeniem się epidemii COVID-19.
5. Korespondencja z pracownikiem sanepidu odbywa się drogą mailową.
6. W sytuacjach szczególnych opiniowanie lub rekomendowanie działań może odbyć się
drogą telefoniczną, z zastrzeżeniem, że wszelkie ustalenia między placówką a
sanepidem zostają wpisane do notatki służbowej, zatwierdzonej przez obie strony.
7. W sytuacji wystąpienia zagrożenia zarażenia wirusem COVID-19 dyrektor placówki
natychmiast telefonicznie, a następnie pisemnie informuje o tym fakcie lokalną stację
sanitarno- epidemiologiczną.
8. W sytuacji wystąpienia zarażenia wirusem COVID-19 u jednego z pracowników lub
uczniów/wychowanków dyrektor placówki natychmiast pisemnie informuje o tym
fakcie lokalną stację sanitarno-epidemiologiczną.
9. Dyrektor na bieżąco przekazuje pracownikowi sanepidu dane z raportów
bezpieczeństwa celem zaopiniowania sytuacji.
10. Wyżej wymienione zasady współpracy placówki z Sanepidem dotyczą zarówno
placówek znajdujących się w strefie zagrożenia czerwonej i żółtej jak i poza nimi.
11. Szczegółowe zasady bezpieczeństwa sanitarnego obowiązujące w placówce
znajdującej się w czerwonej i żółtej strefie określone są w załączniku nr 9.
§ 10
Zasady współpracy dyrektora placówki z organem prowadzącym
Jednym z najważniejszych elementów zarządzania placówką oświatową w dobie pandemii
COVID-19 jest jej współpraca z organem prowadzącym. Chcąc podjąć decyzję o zmianie
trybu nauki dyrektor placówki musi pozostawać w stałym kontakcie z przedstawicielem
organu zarządzającego placówką. W celu stworzenia sprawnie działającego systemu
przepływu informacji, pozwalającego na bieżącą kontrolę sytuacji epidemicznej i zachowania
ciągłości funkcjonowania placówki określa się szczegółowe zasady współpracy placówki z
organem prowadzącym.
1. Dyrektor placówki utrzymuje stały kontakt z przedstawicielami organu prowadzącego
w celu bieżącego monitorowania sytuacji związanej z wdrożeniem zdalnego nauczania.
2. Dyrektor placówki w komunikacji e-mailowej oraz podczas rozmów telefonicznych
ustala zasady przepływu informacji pomiędzy placówką i organem prowadzącym.
3. W drodze porozumienia wyznaczany jest konkretny pracownik do bezpośredniego
kontaktu z placówką w sprawie monitorowania sytuacji epidemicznej oraz opiniowania
stanu zagrożenia będącego podstawą do zmiany formy nauczania.
4. Wszelka korespondencja odbywać się będzie drogą e-mailową bądź poprzez epuap.
5. W sytuacjach szczególnych opiniowanie lub rekomendowanie działań może odbyć się
drogą telefoniczną, z zastrzeżeniem, że wszelkie ustalenia między placówką a organem
prowadzącym zostają wpisane do notatki służbowej, zatwierdzonej przez obie strony.
6. Dyrektor na bieżąco przekazuje dane z raportów bezpieczeństwa celem zaopiniowania
sytuacji i wydania rekomendacji przez organ prowadzący.
7. Dyrektor Zespołu informuje organ prowadzący o problemach oraz trudnościach
wynikających z wdrażania zdalnego nauczania.
8. W sytuacji braku możliwości realizacji zdalnego nauczania w stosunku do wybranych
uczniów, dyrektor Zespołu w porozumieniu z organem prowadzącym, ustali
alternatywne formy kształcenia.
9. W sytuacji wystąpienia problemów w zakresie realizacji zdalnego nauczania dyrektor
Zespołu zwraca się z prośbą o wsparcie do organu prowadzącego.
Kontakt do przedstawiciela organu prowadzącego:
Króliczek Mariola – 32 7054186
imię i nazwisko, nr telefonu
§ 11
Zasady i procedury współpracy z organem nadzoru pedagogicznego
W celu uporządkowania zasad współpracy, oraz podniesienia efektywności
komunikacji pomiędzy placówką a organem nadzoru pedagogicznego w sytuacji
zagrożenia COVID-19, a szczególnie w zakresie szybkiego i sprawnego przepływu
informacji i pozyskiwania fachowych opinii i rekomendacji na temat epidemii określa
się zasady współpracy placówki i organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
1. Dyrektor Zespołu utrzymuje kontakt z przedstawicielami organu sprawującego nadzór
pedagogiczny, zwłaszcza w zakresie monitorowania przyjętych sposobów kształcenia
na odległość oraz stopnia obciążenia uczniów realizacją zleconych zadań.
2. Dyrektor Zespołu w komunikacji e-mailowej oraz podczas rozmów telefonicznych
ustala zasady przepływu informacji pomiędzy szkołą i organem nadzoru
pedagogicznego.
3. Korespondencja z przedstawicielem organu sprawującego nadzór pedagogiczny
odbywa się drogą mailową, telefoniczną bądź epuap.
4. W sytuacjach szczególnych opiniowanie lub rekomendowanie działań może odbyć się
drogą telefoniczną, z zastrzeżeniem, że wszelkie ustalenia między placówką a organem
sprawującym nadzór pedagogiczny zostają wpisane do notatki służbowej,
zatwierdzonej przez obie strony.
5. Dyrektor Zespołu informuje organ sprawujący nadzór pedagogiczny o problemach oraz
trudnościach wynikających z wdrażania zdalnego nauczania.
§ 12
Zasady i sposób dokumentowania realizacji zadań placówki w trybie zdalnym
W celu wdrożenia jednolitego systemu prowadzenia dokumentacji procesu edukacyjnego do
odwołania określa się szczegółowe zasady jej wypełniania
1. Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi
przepisami.
2. Szczegółowe sposoby prowadzenia dokumentacji w placówce zostały opisane w
załączniku nr 2.
§ 13
Zasady monitorowania postępów uczniów, sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności
uczniów, oraz sposób i zasady informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia
w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach w zdalnym trybie nauki (dotyczy
szkoły)
Zmiana trybu pracy nie oznacza przerwania ciągłości nauki, wręcz przeciwnie, wymaga
zacieśnienia współpracy między nauczycielami, uczniami i rodzicami. Gwarancją sukcesu
edukacyjnego w trakcie nauki online są szczegółowe zasady monitorowania postępów w
nauce.
1. Nauczyciele mają obowiązek monitorowania postępów w nauce zdalnej uczniów.
2. Nauczyciele mają obowiązek informowania uczniów i ich rodziców/opiekunów
prawnych o osiąganych postępach i ocenach w trakcie nauczania zdalnego.
3. Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach oraz
otrzymanych ocenach znajdują się w załączniku nr 3.
§ 14
Zasady i sposoby oceniania w zdalnym trybie nauczania(dotyczy szkoły)
Zdalne nauczanie wymaga dostosowania sposobu oceniania do zaistniałych warunków, więc
na czas zmiany trybu nauki wszystkich nauczycieli obowiązują nowe zasady.
1. W trakcie realizacji nauczania zdalnego obowiązują przepisy dotyczące oceniania
określone w Statucie Szkoły.
2. Szczegółowe warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na odległość zostały
określone w załączniku nr 4.
§ 15
Zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym: posiadającym
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (dotyczy szkoły)
Zmiana trybu nauki na zdalny wymaga otoczenia szczególną opieką uczniów potrzebujących
dodatkowego wsparcia. Z tego powodu na czas bezpośredniego zagrożenia COVID-19
opracowuje się szczegółowe warunki pracy, które zagwarantują równe szanse edukacyjne
wszystkim uczniom w placówce.
1. W placówce organizuje się zdalne nauczanie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego.
2. Szczegółowe warunki organizacji zdalnego nauczania dla uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego zawiera załącznik nr 5.
§ 16
Zasady bezpiecznego korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie
Praca online wymaga wdrożenia dodatkowych rozwiązań dotyczących bezpiecznego
korzystania ze sprzętu IT i Internetu, także w kontekście ochrony danych osobowych.
Wszyscy pracownicy placówki powinni zostać przeszkoleni w tym zakresie i restrykcyjnie
przestrzegać
1. Na czas wprowadzenia zdalnego nauczania wprowadza się szczegółowe warunki
korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie.
2. Do przestrzegania tych zasad zobowiązuje się wszystkich pracowników placówki.
3. Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej
określono w załączniku nr 6.
§ 17
Obowiązki i zasady dotyczące zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19
obowiązujące na terenie placówki
Moment zawieszenia zajęć stacjonarnych jest momentem kluczowym – nie oznacza
zamknięcia placówki oświatowej, a jedynie zmianę zasad jej funkcjonowania. Wszystkie
osoby, które w tym czasie będą przebywać na terenie obiektu dla bezpieczeństwa własnego i
innych muszą bezwzględnie stosować się do obowiązujących wytycznych.
1. Za bezpieczeństwo na terenie placówki w czasie epidemii odpowiedzialny jest
dyrektor Zespołu.
2. Nauczyciele stacjonarnie lub zdalnie przekazują uczniom/wychowankom informacje
na temat przestrzegania podstawowych zasad higieny, w tym np. częstego mycia rąk
z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania;
3. Dyrektor Zespołu ustala organizację pracy w taki sposób, aby maksymalnie
ograniczyć niebezpieczeństwo zakażenia się wirusem (np. praca zdalna, zastosowanie
systemu dyżurów).
4. Na terenie placówki bezwzględnie obowiązują zalecenia służb sanitarno-epidemiologicznych;
5. Na terenie placówki bezwzględnie zakazuje się przebywania osobom chorym;
6. Wszystkie osoby przebywające w palcówce są zobowiązane do bezwzględnego
przestrzegania:
a) Regulaminu bezpieczeństwa wewnętrznego dotyczącego organizacji zajęć w trybie
stacjonarnym w Zespole Szkól i Placówek nr 2 w Katowicach w okresie czasowego
ograniczenia funkcjonowania placówki w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
7. Pracownicy placówki oraz osoby przebywające na jej terenie podporządkowują się i
współdziałają ze wszystkimi służbami zaangażowanymi w zapobieganie,
przeciwdziałanie i zwalczanie COVID-19.
8. Wytyczne bezpieczeństwa sanitarnego obowiązujące na terenie placówki od dnia 1
września w sytuacji wdrożenia zdalnego trybu nauki:
1) Każda osoba wchodząca na teren placówki powinna umyć a następnie
zdezynfekować ręce;
2) Na terenie placówki obowiązuje zachowanie co najmniej 1,5 metra dystansu
społecznego;
3) Na terenie placówki w przestrzeniach wspólnych obowiązuje noszenie maseczek;
4) W sytuacji pojawienia się u któregoś z pracowników placówki objawów infekcji
należy go natychmiast odizolować od innych osób oraz zmierzyć mu temperaturę;
9. Wszelkie informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia
COVID-19 można uzyskać na infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia
800 190 590
10. W przypadku złego samopoczucia, typowych objawów dla zarażenia COVID19, lub wszelkich wątpliwości związanych z postępowanie w stanie epidemii
można również skontaktować się z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Katowicach lub bezpośrednio z pracownikiem tej stacji
§ 19
Procedura szybkiego powiadamiania placówki o chorym uczniu/wychowanku
W celu zapewnienia najwyższej ochrony i bezpieczeństwa przed COVID-19 wszystkim
członkom społeczności placówki ustala się zasady komunikacji między rodzicami
ucznia/wychowanka a placówką na wypadek wystąpienia u dziecka zarażenia COVID-19 lub
objawów infekcji
1. Rodzic/opiekun prawny natychmiast informuje dyrektora Zespołu drogą telefoniczną
(32 2547699, 573066733), o potwierdzonym zachorowaniu na COVID-19 dziecka lub
jakiegokolwiek innego członka rodziny pozostającego we wspólnym gospodarstwie
domowym.
2. Rodzic/opiekun prawny natychmiast informuje dyrektora Zespołu o objęciu kwarantanną
z powodu COVID-19 dziecka lub jakiegokolwiek członka rodziny pozostającego we
wspólnym gospodarstwie domowym.
3. Rodzic/opiekun prawny informuje dyrektora placówki o wyzdrowieniu lub o
zakończeniu kwarantanny z powodu COVID-19 ucznia lub członka rodziny
pozostającego we wspólnym gospodarstwie.
4. Rodzic/opiekun prawny ucznia/wychowanka, który zauważy u dziecka objawy infekcji,
nie będące potwierdzonym przypadkiem zachorowania na COVID-19, powinien o tym
fakcie niezwłocznie poinformować wychowawcę klasy/nauczyciela MDK, bądź
sekretariat szkoły drogą telefoniczną.
5. Wychowawca klasy/nauczyciel MDK przekazuje informację o uczniu/wychowanku z
objawami infekcji dyrektorowi i nadzoruje sytuację aż do momentu jego powrotu do
całkowitego zdrowia.
6. Uczeń/wychowanek z objawami infekcji, jeśli pozwala mu na to stan zdrowia, może brać
udział w lekcjach/zajęciach online.
7. Rodzic/opiekun prawny informuje o wyzdrowieniu dziecka wychowawcę
klasy/nauczyciela MDK telefonicznie.
8. O fakcie wyzdrowienia wychowawca klasy/nauczyciel MDK informuje dyrektora.
Adresy stron, z których czerpiemy informację:
www.gis.gov.pl
www.mz.gov.pl
www.men.gov.pl
www.gov.pl
www.kuratorium.katowice.pl
www. Adres strony szkoły
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Podpis dyrektora ZSiP02
Wykaz załączników:
• Załącznik nr 1 Zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami.
• Załącznik nr 2 Zasady prowadzenia dokumentacji placówki w czasie trwania
nauczania zdalnego oraz zasady raportowania.
• Załącznik nr 3 Obowiązki pedagoga/psychologa szkolnego w czasie trwania nauczania
zdalnego.
• Załącznik nr 4 Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o
postępach oraz otrzymanych ocenach.
• Załącznik nr 5 Szczegółowe warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na
odległość.
• Załącznik nr 6 Szczegółowe warunki organizacji zdalnego nauczania dla uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o
potrzebie kształcenia specjalnego.
• Załącznik nr 7 Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej.
Załącznik nr 1
Zasady komunikowania się nauczycieli ZSiP02 z rodzicami w systemie nauczania
zdalnego
1. Nauczyciele ZSiP02 w czasie trwania trybu zdalnego są zobowiązani do
utrzymywania stałego kontaktu z rodzicami.
2. Kontakty nauczycieli z rodzicami powinny odbywać się z wykorzystaniem
następujących narzędzi:
• Dziennika elektronicznego
• telefonów komórkowych i stacjonarnych,
• Platformy Microsoft365
• e-dziennika( dotyczy nauczycieli szkoły),
• poczty elektronicznej e-maili,
• komunikatorów takich jak WhatsApp, Messenger.
3. Kontaktując się z rodzicami poza ustalonym na początku roku
harmonogramem, należy określić i podać do ich wiadomości sposoby oraz
czas, kiedy nauczyciel jest dostępny dla rodziców.
Załącznik nr 2
Zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej w czasie trwania nauczania zdalnego oraz
zasady raportowania
1. Nauczyciele SP prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi
przepisami:
1) dokumenty w wersji papierowej, dostępne tylko i wyłącznie na terenie placówki,
zostaną uzupełnione przez nauczycieli pracujących zdalnie po odwieszeniu
zajęć stacjonarnych,
2) dzienniki elektroniczne są uzupełniane na bieżąco każdego dnia(dotyczy
nauczycieli szkoły),
3) inne dokumenty, np. notatki służbowe, protokoły mogą być tworzone zdalnie i
przesyłane drogą elektroniczną.
2. Nauczyciele MDK mają obowiązek złożyć do dyrektora (przesłany drogą
elektroniczną) pisemny raport z tygodniowej realizacji zajęć (w każdy piątek). Raport
powinien zawierać wskazanie zakresu treści nauczania z autorskiego programu
nauczania oraz wykaz narzędzi oraz zasobów internetowych, które wykorzystano do
realizacji (wzór raportu poniżej). Raport powinien zawierać także informacje dotyczące
wszelkich trudności w realizacji zadań.
1) wzór raportu dla nauczycieli MDK
Imię i nazwisko nauczyciela: ……………………………………….
Nazwa koła: …………………………………………
Data sporządzenia raportu:…………………………………………
Data Tematyka zajęć lub rodzaj
wykonywanych czynności
Ilość
godzin
Wykorzystane
narzędzia
informatyczne
Uwagi

Załącznik nr 3
Obowiązki pedagoga szkolnego w trakcie prowadzenia nauczania zdalnego
1. Pedagog szkolny ma obowiązek:
1) ustalenia form i czasu kontaktu z uczniami i rodzicami i poinformowania o tym
fakcie dyrektora ZSiP02 w tym ustalenie godzin dyżuru telefonicznego dla
uczniów i rodziców,
2) organizowania konsultacji online,
3) świadczenia zdalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie trwania
sytuacji kryzysowej, w szczególności:
a) otoczenia opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie
występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią
COVID-19,
b) inicjowanie i prowadzenie działań interwencyjnych w sytuacjach
kryzysowych,
c) minimalizowanie negatywnych skutków zachowań uczniów
pojawiających się w wyniku wdrażania nauczania zdalnego,
d) otoczenia opieką i udzielanie wsparcia uczniom, którzy mają trudności z
adaptacją do nauczania zdalnego,
e) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach
odpowiednich do nauczania zdalnego,
4) wspomagania nauczycieli w diagnozowaniu możliwości psychofizycznych
uczniów w kontekście nauczania zdalnego.
Załącznik nr 4
Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach oraz
otrzymanych ocenach (dotyczy szkoły)
1. Postępy uczniów są monitorowane na podstawie bieżących osiągnięć w pracy zdalnej
(nauczanie w czasie rzeczywistym) lub na podstawie wykonanych m.in.: ćwiczeń, prac,
quizów, projektów, zadań w czasie odroczonym (nauczanie w czasie odroczonym).
2. Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac,
projektów umieszczonych w Internecie, np. na zintegrowanych platformach
edukacyjnych lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu
i udokumentowanie jej, np. w postaci zdjęcia przesłanego drogą mailową.
3. Zdalne nauczanie nie może polegać tylko i wyłącznie na wskazywaniu i/lub przesyłaniu
zakresu materiału do samodzielnego opracowania przez ucznia.
4. Nauczyciel ma obowiązek wytłumaczyć, omówić i przećwiczyć z uczniami nowe treści
podstawy programowej. Uczeń ma prawo skorzystać z konsultacji, porad i wskazówek
nauczyciela do wykonania zadania w formach i czasie określonych wcześniej przez
nauczyciela.
5. Nauczyciel informuje ucznia o postępach w nauce i otrzymanych ocenach podczas
bieżącej pracy z dzieckiem lub po jej zakończeniu w sposób wcześniej ustalony przez
nauczyciela (np. platformę edukacyjną, poprzez e-mail, e-dziennik lub komunikatory
społeczne).
6. Nauczyciel informuje rodzica o postępach w nauce dziecka i otrzymanych przez niego
ocenach w sposób wcześniej ustalony przez nauczyciela (np. poprzez e-mail, e-dziennik
lub komunikatory społeczne).
7. Nauczyciel na bieżąco informuje rodzica o pojawiających się trudnościach
w opanowaniu przez ucznia wiedzy i umiejętności, wynikających ze specyfiki
nauczania na odległość (np. poprzez telefonicznie, e-mail, platformę edukacyjną, e-dziennik lub komunikatory społeczne).
Załącznik nr 5
Szczegółowe warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na odległość
1. Podczas oceniania pracy zdalnej uczniów nauczyciele uwzględniają ich
możliwości psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji
elektronicznej,
2. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu
czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do
Internetu,
3. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania
zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do
Internetu, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny
sposób,
4. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania
zdalnego ze względu na swoje ograniczone możliwości psychofizyczne,
nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób,
5. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie może mieć wpływu poziom
jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę
zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i
dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do
możliwości psychofizycznych ucznia,
6. W czasie pracy zdalnej nauczyciele wystawiają oceny bieżące za wykonywane
zadania, w szczególności za: quizy, rebusy, ćwiczenia, projekty, wypracowania,
notatki i in.
7. Nauczyciele w pracy zdalnej mogą organizować kartkówki, testy, sprawdziany
ze szczególnym uwzględnieniem możliwości samodzielnego wykonania pracy
przez ucznia,
8. Nauczyciele w pracy zdalnej mają obowiązek udzielenia dokładnych
wskazówek technicznych, jak zadanie z wykorzystaniem narzędzi
informatycznych powinno zostać wykonane,
9. Nauczyciele w pracy zdalnej wskazują dokładny czas i ostateczny termin
wykonania zadania, określając jednocześnie warunki ewentualnej poprawy, jeśli
zadanie nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy.
Załącznik nr 6
Szczegółowe warunki organizacji zdalnego nauczania dla uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego
1. Dyrektor ZSiP02 powołuje zespół nauczycieli odpowiedzialnych za organizację zajęć
dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
2. Do zespołu powinni należeć nauczyciele uczący, specjaliści, logopeda, pedagog.
3. Zespół powołuje przewodniczącego, który będzie odpowiedzialny za zdalny kontakt z
dyrektorem placówki.
4. Zespół analizuje dotychczasowe programy nauczania dla uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego i dostosowuje je w taki sposób, aby móc je zrealizować w
sposób zdalny.
5. Podstawą modyfikacji programów powinny stać się możliwości psychofizyczne
uczniów do podjęcia nauki zdalnej. Szczególną uwagę należy zwrócić na zalecenia i
dostosowania wynikające z dokumentacji stworzonej w ramach udzielania pomocy
psychologiczno-pedagogicznej uczniom.
6. Jeśli uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczeń posiadający orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego nie jest w stanie zrealizować programu w sposób
zdalny, należy wskazać alternatywną formę realizacji zajęć.
7. Przewodniczący zespołu sporządza raport na temat modyfikacji programów i
dostosowania narzędzi informatycznych do możliwości psychofizycznych uczniów o
specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz posiadających orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego i przekazuje go drogą elektroniczną dyrektorowi placówki.
8. Dopuszcza się taką możliwość modyfikacji programów nauczania w/w uczniów, aby
niektóre treści, niedające się zrealizować w sposób zdalny, przesunąć w czasie do
momentu, w którym uczniowie wrócą do placówki.
9. Dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz posiadających orzeczenie o
potrzebie kształcenia specjalnego organizuje się zdalne konsultacje.
10. Konsultacje mogą odbywać się online w czasie rzeczywistym lub w czasie odroczonym:
na zasadzie kontaktu mailowego i/lub poprzez np. komunikator społecznościowy.
11. O formie oraz czasie konsultacji decyduje nauczyciel lub specjalista, informując
wcześniej o tym fakcie dyrektora placówki.
12. Harmonogram konsultacji zostaje udostępniony uczniom i rodzicom za pomocą
platformy, drogą mailową i/lub poprzez e-dziennik.
Załącznik nr 7
Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej
1. Każdy pracownik ZSiP02 korzystający ze służbowego sprzętu IT zobowiązany jest do
jego zabezpieczenia przed zniszczeniem lub uszkodzeniem. Za sprzęt IT przyjmuje się:
komputery stacjonarne, monitory, drukarki, skanery, ksera, laptopy, służbowe tablety i
smartfony.
2. Pracownik jest zobowiązany zgłosić dyrektorowi placówki zagubienie, utratę lub
zniszczenie powierzonego mu sprzętu IT.
3. Samowolne instalowanie otwieranie (demontaż) sprzętu IT, instalowanie dodatkowych
urządzeń (np. twardych dysków, pamięci) lub podłączanie jakichkolwiek
niezatwierdzonych urządzeń do systemu informatycznego jest zabronione.
4. Przed czasowym opuszczeniem stanowiska pracy, pracownik placówki zobowiązany
jest wywołać blokowany hasłem wygaszacz ekranu (WINDOWS + L) lub wylogować
się z systemu bądź z programu.
5. Po zakończeniu pracy, pracownik placówki zobowiązany jest:
b) wylogować się z systemu informatycznego, a jeśli to wymagane – wyłączyć sprzęt
komputerowy,
c) zabezpieczyć stanowisko pracy, w szczególności wszelkie nośniki magnetyczne i
optyczne na których znajdują się dane osobowe.
6. Pracownik jest zobowiązany do usuwania plików z nośników/dysków, do których mają
dostęp inni użytkownicy nieupoważnieni do dostępu do takich plików (np. podczas
współużytkowania komputerów).
7. Pracownicy placówki, użytkujący służbowe komputery przenośne, na których znajdują
się dane osobowe lub z dostępem do danych osobowych przez Internet zobowiązani są
do stosowania zasad bezpieczeństwa określonych w polityce ochrony danych
osobowych.
8. W trakcie nauczania zdalnego, w sytuacji, gdy nauczyciele korzystają ze swojego
prywatnego sprzętu komputerowego, ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo
danych osobowych uczniów/wychowanków, rodziców, innych nauczycieli oraz
pracowników placówki, które gromadzą i są zobowiązani do przestrzegania procedur
określonych w polityce ochrony danych osobowych.
9. Placówka nie ponosi odpowiedzialności za prywatny sprzęt komputerowy.
Zarządzanie uprawnieniami – procedura rozpoczęcia, zawieszenia i zakończenia pracy
zdalnej
10. Każdy nauczyciel i każdy uczeń/wychowanek – zwany dalej użytkownikiem (np.
komputera stacjonarnego, laptopa, dysku sieciowego, programów w pracuje, poczty
elektronicznej) musi posiadać swój własny indywidualny identyfikator (login) do
logowania się.
11. Tworzenie kont użytkowników wraz z uprawnieniami (np. komputera stacjonarnego,
laptopa, dysku sieciowego, programów w których użytkownik pracuje, poczty
elektronicznej) odbywa się na polecenie nauczyciela uczącego i powinno opierać się na
zasadzie pseudonimizacji (używanie np. inicjałów zamiast pełnego imienia i nazwiska)
12. Każdy użytkownik musi posiadać indywidualny identyfikator. Zabronione jest
umożliwianie innym osobom pracy na koncie innego użytkownika.
13. Zabrania się pracy wielu użytkowników na wspólnym koncie.
14. Użytkownik (np. komputera stacjonarnego, laptopa, dysku sieciowego, programów w
których użytkownik pracuje, poczty elektronicznej) rozpoczyna pracę z użyciem
identyfikatora i hasła.
15. Użytkownik jest zobowiązany do powiadomienia nauczyciela o próbach logowania się
do systemu osoby nieupoważnionej, jeśli system to sygnalizuje.
16. Przed czasowym opuszczeniem stanowiska pracy, użytkownik zobowiązany jest
wywołać blokowany hasłem wygaszacz ekranu lub wylogować się z systemu.
17. Po zakończeniu pracy, użytkownik zobowiązany jest:
a) wylogować się z systemu informatycznego, a następnie wyłączyć sprzęt
komputerowy,
b) zabezpieczyć stanowisko pracy, w szczególności wszelką dokumentację oraz nośniki
magnetyczne i optyczne, na których znajdują się dane osobowe.
18. Hasła powinny składać się z co najmniej 8 znaków.
19. Hasła powinny zawierać duże litery + małe litery + cyfry + znaki specjalne.
20. Hasła nie mogą być łatwe do odgadnięcia. Nie powinny być powszechnie używanymi
słowami. W szczególności nie należy jako haseł wykorzystywać: dat, imion i nazwisk
osób bliskich, imion zwierząt, popularnych dat, popularnych słów, typowych
zestawów: 123456, qwerty, itd.
21. Hasła nie powinny być ujawnianie innym osobom. Nie należy zapisywać haseł na
kartkach i w notesach, nie naklejać na monitorze komputera, nie trzymać pod
klawiaturą lub w szufladzie.
22. W przypadku ujawnienia hasła – należy natychmiast je zmienić.
23. Hasła powinny być zmieniane co 30 dni.
24. Jeżeli system nie wymusza zmiany haseł, użytkownik zobowiązany jest do
samodzielnej zmiany hasła.
25. Użytkownik systemu w trakcie pracy w aplikacji może zmienić swoje hasło.
26. Użytkownik zobowiązuje się do zachowania hasła w poufności, nawet po utracie
przez nie ważności.
27. Zabrania się stosowania tego samego hasła jako zabezpieczenia w dostępie do
różnych systemów.
28. Nie powinno się też stosować haseł, w których któryś z członów stanowi imię, nazwę
lub numer miesiąca lub inny możliwy do odgadnięcia klucz.
Bezpieczne korzystanie z Internetu
1. W trakcie nauczania zdalnego nauczyciel powinien stale przypominać
uczniom/wychowankom o zasadach bezpiecznego korzystania z sieci, szczególną
uwagę zwracając na uczniów kl. I-III oraz uczniów niepełnosprawnych.
2. Zabrania się zgrywania na dysk twardy komputera służbowego oraz uruchamia
jakichkolwiek programów nielegalnych oraz plików pobranych z niewiadomego źródła.
3. Zabrania się wchodzenia na strony, na których prezentowane są informacje o
charakterze przestępczym, hackerskim, pornograficznym, lub innym zakazanym przez
prawo (na większości stron tego typu jest zainstalowane szkodliwe oprogramowanie
infekujące w sposób automatyczny system operacyjny komputera szkodliwym
oprogramowaniem).
4. Nie należy w opcjach przeglądarki internetowej włączać opcji autouzupełniania
formularzy i zapamiętywania haseł.
5. W przypadku korzystania z szyfrowanego połączenia przez przeglądarkę, należy
zwracać uwagę na pojawienie się odpowiedniej ikonki (kłódka) oraz adresu www
rozpoczynającego się frazą ”https:”. Dla pewności należy „kliknąć” na ikonkę kłódki i
sprawdzić, czy właścicielem certyfikatu jest wiarygodny właściciel.
6. Należy zachować szczególną ostrożność w przypadku podejrzanego żądania lub prośby
zalogowania się na stronę (np. na stronę banku, portalu społecznościowego, e-sklepu,
poczty mailowej) lub podania naszych loginów i haseł, PIN-ów, numerów kart
płatniczych przez Internet. Szczególnie tyczy się to żądania podania takich informacji
przez rzekomy bank.
Zasady korzystania z poczty elektronicznej
35. W przypadku zdalnego nauczania nauczyciele oraz pracownicy placówki powinni
korzystać ze służbowej poczty mailowej.
36. W przypadku przesyłania danych osobowych należy wysyłać pliki
zaszyfrowane/spakowane (np. programem 7 zip, winzipem, winrarem) i zahasłowane,
gdzie hasło powinno być przesłane do odbiorcy telefonicznie lub SMS.
37. W przypadku zabezpieczenia plików hasłem, obowiązuje hasło należy przesłać
odrębnym mailem lub inną metodą, np. telefonicznie lub SMS-em.
38. Użytkownicy powinni zwracać szczególną uwagę na poprawność adresu odbiorcy
dokumentu.
39. Zaleca się, aby użytkownik podczas przesyłania danych osobowych mailem zawarł w
treści prośbę o potwierdzenie otrzymania i zapoznania się z informacją przez adresata.
40. WAŻNE: Nie otwierać załączników od nieznanych nadawców typu .zip, .xlsm, .pdf,
.exe w mailach!!!!! Są to zwykle „wirusy”, które infekują komputer oraz często
pozostałe komputery w sieci. WYSOKIE RYZYKO UTRATY BEZPOWROTNEJ
UTRATY DANYCH.
41. WAŻNE: Nie wolno „klikać” na hiperlinki w mailach, gdyż mogą to być hiperlinki do
stron z „wirusami”. Użytkownik „klikając” na taki hiperlink infekuje komputer oraz
inne komputery w sieci.
42. Podczas wysyłania maili do wielu adresatów jednocześnie, należy użyć metody „Ukryte
do wiadomości – UDW”. Zabronione jest rozsyłanie maili do wielu adresatów z
użyciem opcji „Do wiadomości”!
43. Użytkownicy powinni okresowo kasować niepotrzebne maile.
44. Mail służbowy jest przeznaczony wyłącznie do wykonywania obowiązków
służbowych.
45. Użytkownicy mają prawo korzystać z poczty mailowej prywatnej tylko i wyłącznie w
sytuacji, gdy nie ma możliwości założenia poczty mailowej służbowej.
46. Przy korzystaniu z maila, użytkownicy mają obowiązek przestrzegać prawa własności
przemysłowej i prawa autorskiego.
47. Użytkownicy nie mają prawa korzystać z maila w celu rozpowszechniania treści o
charakterze obraźliwym, niemoralnym lub niestosownym wobec powszechnie
obowiązujących zasad postępowania.

Skip to content